Det har kommit in ett sådant där lådvin i mitt hus. En främmande tingest som jag skyller på dottern.
En reflexion: Designen på lådan är felvänd. Pipen stucker ut från den fulaste sidan, med streckkod och allt. Och det är väl ändå den som brukaren ser mest av när saken ska användas?
Förpackningen ska locka till köp. Och den som redan köpt ska förväntas bli lojal och handla på som sjutton och av bara farten, utan att snegla på andra lådor.
Hur är det tänkt? Om det är tänkt?
Andra bloggar om: vin, design
2 kommentarer:
Kan det vara så här.
1. I exponeringen på Systembolagets hyllor skall pipen vändas från kunden. Där exponeras den "vackra sidan"
2. I bostaden hos storkonsumenten är det meningen att vi skall kunna skjuta med EAN-pistolen mot respektive låda för att ha koll på vilka sorter som skall fyllas på när vi handlar nästa gång. Datauppgifterna samlas upp via bluetooth till mobiltelefon och vi får en saldolista att lämna över till föreståndaren på Systembolaget.
Jag tror att det beror på en stark lobbykampanj från företaget Archie för att sälja the Wine Master.
Kolla in http://www.archies.se/site.asp?page=start
:)
Samuel
Skicka en kommentar