26 maj 2009

Jag erbjöd mig, men blev inte bjuden på SJ-möten

Tidigt i våras svarade jag snällt på en enkät från SJ och erbjud mig att vara med på gruppintervju om SJ:s framtid. Men jag blev bortvald. Snyft.

Idag kom ett mejl som berättade om resultaten från mötena som jag inte fick bidra till.

Produktchef Johan Wadman och Anders Larsson, regionalt marknadsansvarig berättar:

Under april och början av maj har resultaten från intervjuerna presenterats och analyserats. Vår ambition är att gå vidare och sjösätta ett antal av förslagen inom ett till två år.

Inför resa

  • Generellt sett enklare rutiner för att köpa biljett.
  • Bantat och mer överskådligt biljettsortiment
  • Fler automater som också klarar av att ladda och betala mitt resekort med bankkort
  • Snabbare biljettbokning via Internet – ladda kort och köpa alla sorts resor via nätet.
  • Biljettköp via SMS – via enkelt formulär som är laddat med lagrade, kundspecifika uppgifter
  • Besked via SMS om förseningar och alternativa avgångar – SJ kan min reseprofil!
  • Möjlighet att köpa ”flexibel” biljett – gäller för avgång mellan ex.vis 16.00 och 19.00

Ankomst till station

  • Kan resa på ett enda kort med buss från bostad, tåg till jobbet och buss/tunnelbana till jobbet.
  • Bevakad cykelparkering.

Påstigning

  • Inga ”blippanden”
  • Ingen straffavgift för ”blip-missare”
  • Möjlighet att köpa dryck, macka, tidning på perrong

Ombord

  • Tysta avdelningar för dem som vill jobba ombord med bra arbetsutrymmen, fritt internet och bra mobiltelefontäckning
  • Bokade och obokade vagnar
  • Nytt utbud i varuautomaterna – färsk frukt, juice, fräscha sallader
  • Snabb information vid oväntade störningar – via display i varje vagn och högtalare.

Flera bra förslag.Tycker jag.

Man borde kunna ha hela TIM-kortet i mobilen. Liksom SJ-Priokortet, med streckkod istället för magnetremsa.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: