Jag går på tevereklam. Inte allt. Men en och annan. Det ploppade upp en snutt från ett elbolag om hur lite tid vi ägnar åt varandra och hur mycket åt datorn och teven. Fick mig att överväga att byta elbolag. Fast det där bestämmer väl inte bara jag, eller? Kolla här >>
Tänk så ofta bra reklam handlar om annat än prylar och priser. Och att det funkar så bra att tala om allt det där runt omkring, istället för själva grejen.
Nå, el är ju inte i sig så mycket att visa. Kanhända är det svårare för den som ska sälja något verkligen synligt om komplicerat att glömma bort att det är så mycket annat som övertygar och ger affärer. Som en bra historia. Och interaktion - om så bara att själv få skruva samman innehållet i det platta paketet.
Andra bloggar om: fasta, brygubben, el, reklam, storytelling
1 kommentar:
När det kommer till exempelvis reklamfilmer är det intressant att se just vilka filmer som är produktorienterade och vilka som inte är det.
Reklamen är bra mycket mer kreativ idag än vad den var förut: Med någon som höll upp produkten och rimmade så käckt. Numera är det mest tvättmedel och rengöringsmedel som har kvar sådan reklam (dubbad) och den är ju aldrig rolig (nästan).
Även om man inte förstår den alla gånger så vinner de kreativa reklamerna priser såsom Cadburys gorillareklam: http://www.youtube.com/watch?v=Wy52yueBX_s&feature=PlayList&p=D33B16A565BEB8A6&index=0&playnext=1 som egentligen inte har något med choklad att göra.
Konstigt men roligt med reklam är det
Skicka en kommentar