Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
22 mars 2009
Ett samlarobjekt
Ett nedsläckt mjölkpaket som kan bli ett samlarobjekt.
Arla skriver på egna webbplatsen: All tryckfärg på mjölkpaketen är uppbyggd på samma sätt men har olika färgpigment. I svart färg är pigmentet kol (sot). Den svarta färgen på mjölkpaketen innebär därför inte mer miljöbelastning än dekoren på vanliga mjölkpaket. Kampanjen med de mörka mjölkpaketen innebär inte heller mer svinn av emballage. Arlas Mellanmjölk har så stor volym att varken leverantörerna eller Arla behöver kassera något emballage för den här kampanjen.
Det randiga mölkpaketet har hängt med sedan början av 1990-talet. Det är designat av Tom Hedqvist. En betydelsefull grafisk formgivare. Läs mer
Andra bloggar om: arla, earth hour, tom hedqvist, design, reklam, miljö
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar