21 oktober 2008

Mobilutmaning

Om frågan är: Vad ska det här vara bra för? Då är svaret: Varför ska allt ha ett motiv?

Jag läste hos Deepedition som hade hittat mobilutmaningen hos The real mymlan

Var ligger din mobil när du sover?

På soffbordet.

Hur ofta ligger din mobil hemma utan batterier?

Varje gång det sker är ett misslyckande. Jag misslyckas sällan. Om än med annat.

Hur känns det när du inte har din mobil på dig?

Som om jag borde gå hem och hämta den.

Får du någon gång höra att du är en mobilälskare?

Nja, det tror jag väl inte.

Hur många samtalsminuter har du ringt?

13 timmar och 35 minuter.

Hur många mobiler har du haft det senaste året?

2

Blir folk irriterade över att din mobil ständigt är med dig?

Varför skulle de?

Vad står det i det fjärde sms:et i din inkorg?

Ring mig angående grafisk profil.

Vad står de i det senaste skickade sms:et?

Jag har kyrkonämnd ikväll 18-21 i Tunabergskyrkan.

Vem är överst listan över missade samtal?

Rensade listan för fyra dagar sedan och har inte missat ett samtal efter det.

Vem är 6a på listan över mottagna samtal?

En kollega.

Vem är den andra på listan över uppringda nummer?

En vän.

Vad har du som bakgrundsbild?

Favoritaffischen med texten: ja men snälla du så här kan det väl ändå inte vara

Tack Gunilla Skyttla och Raine Navin, Barometern 1981

Hur mkt batteri har du?

Halvfullt

Vem är åtta på din kontaktlista?

En person som jag inte vet vem hon är. Kundens kund?

Vem är den första på bokstaven “G” i din kontaktlista?

En person som jag bara har mejladress till. Hmm, jag borde verkligen rensa efter den där importen av hela adressboken i Outlook.

Vad heter din mobil, som bluethooth namn?

Jag passar.

Den bästa låten på din mobil?

Mavis Staples: We Shall Not Be Moved

Den sämsta låten på din mobil?

Varför skulle jag ha dåliga låter i den?

Den första bilden du ser när du går in på dina foton på mobilen?

En bild på min egen arm.

Hur mkt är klockan när du gör detta?

23:17:19


Jag har en Iphone som det har varit lätt att bli vän med. Vi möttes för någon månad sedan. Och det har varit lätt att glömma den gamla P910i som hängt med ett tag.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: