17 juli 2012

Faktum: Mitt Rom är också andras Rom

Att mitt Rom också är andras Rom, det är inte något jag i varje stund kommer ihåg. Så låt mig bli påmind. Idag dyker jag på en för mig ny blogg My Real Rome. Det var en trevlig bekantskap.

En riktigt bra Rom-sajt är danska Annas Rom Guide och man ska inte låta sig avskräckas av det enkla utseendet.

Nyligen flanerade jag i Barcelona. Ett kort besök i den staden för 33 år sedan gjorde det till min andra vistelse i den katalonska huvudstaden. Riktigt fint är det här. Mycket att se för den som tittar uppåt, neråt och åt sidan. Jag kommer gärna tillbaka.

Ändå är Rom ohotad etta på min lista. Jag undrar vad som ska till för att ändra på den saken? Det blir nog inte så att jag kommer tillbaka till Rom i år, för jag har redan varit där två gånger: i januari och i maj. En kanonfin solig helg i januari och en annorlunda vistelse, en finfin konferens därpå.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Inga kommentarer: