16 juli 2013

Gästbloggare hos Diakonibloggen

På Diakonibloggen får jag idag berätta om bloggen Livet i Svenska Kyrkan, som också blev nätgemenskapen och Facebooksidan med samma namn. Här gästbloggar jag.

Diakonibloggen är en samlingssida på nätet för att lyfta fram, hylla, beklaga, fira och inspirera till diakonalt arbete inom Svenska Kyrkan. Det är de båda diakonerna Karin Ahlqvist och Charlotte Säll som håller i trådarna och skriver de flesta av inläggen.

Bloggen Livet i Svenska Kyrkan startade jag för att dra mig själv ur en årstid med kyla och mörker, som för några höstar sedan smittade av sig på min syn på sakernas tillstånd i den kyrka som jag är medlem i sen över femtio år. Några månader senare tog jag initiativ till nätgemenskapen Livet i Svenska Kyrkan.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: