02 juni 2011

Packar och ställer in mig

Om några dagar ska jag vandra över Pyrenéerna, från den franska sidan till den spanska. Det blir början på min andra vandring längs den klassiska pilgrimsleden till Santiago de Compostela.

Jag har börjat packa så smått. Och så ställer jag in mig i tanken på målet.

Pilgrimen vandrar lätt packad.

Planen är att 3-4 dagars vandring ska följas av en kulturupplevelse i den baskiska staden Bilbao med sitt konstmuseum, som är en sevärdhet i sig.

Stoppet i Bilbao följs av en heldag med tåg sydväst ner till Ourense. Därifrån blir det vandring utan andra avbrott än det som mat- och sovklockan påminner om, de tio milen fram till målet: Aposteln Jakobs grav i staden som bär hans namn.

Bilden tog jag under min första vandring för tre år sedan. Startade då i León vandrade in i Galicien.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Per sa...

Det är tråkigt man inte är välkommen i Guds Hus längre, du vet Själevads Församling, en församling som straffar oss svaga, 6 års utanförskap och lidande, det är tacken för att jobbat ideellt inom kyrkan, men jag är kickad för alltid.