29 januari 2013

Babbel och pladder - #blogg100

* Tack vare den spark i baken som Fredrik Wass gav oss gamla bloggare, så kommer jag under våren att göra mitt  tvåtusende blogginlägg i en och samma blogg. En fjärt i universum för giganterna, men en minnesvärd milstolpe för mig.

* Hemma har jag tjockteve. Den fungerar, så varför ska jag byta ut den? Jag har vänner som ger mig gigantiskt många skäl att byta. Jag kan nog få ihop en hyfsad lista på egna ben. Vill ha en sådan där smart låda som pratar med skärmen och med nätet och med mina andra digitala prylar. Hur smart ska nästa tv i vårt hem vara? Hur många äpplen ska det sitta på den nya prylarna? Frågor, frågor.

* Apropå Apple. Jag glömde laddaren till min iPad på ett tåg före jul. Illa. Så dumsnålade jag och köpte en laddare på Kjell & Co. Ännu mer illa. Den är osnygg och den känns inte bra i handen. Sa jag att den laddar lååååångsamt? Notering till mig själv: gör inte om det.

*  Jag ska titta på public service-tv ikväll: Ernst Billgren intervjuas av Petter Ljunggren. Det vill jag se och höra.

* Har en bok att läsa också: Sociala uppfinningar av Gert Nilsson

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,


Inga kommentarer: