Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
12 juli 2007
Costly logo is a hard sell - London 2012
För lite mer än en månad sedan uppmärksammade Brygubben de starka reaktionerna på loggan för OS i London 2012. Här en senkommen länkning till några insändare i The Times publicerade den 7 juni.
Den vänlige Noel Petty tycker att loggan ser ut som en siliserad Myron med sin diskus. Trevor Trotman undrar om det var en person som fick £400.000 eller två som fick 200.000 vardera eller ett obestämt antal apor som fick köpa jordnötter för pengarna. Det kan man klura på.
James A Crane tycker att det är trevligt att konstatera att att den gamla leksaken Etch-a-Sketch fortfarande kan komma till användning.
Fast videon på den officiella sajten är rätt mysig. Kanske för att den inte har någon koppling till loggan eller så mycket till OS heller.
Andra bloggar om: os, olympiska spelen, london 2012, 2012, logotyp, design, marknadsföring, the times, etch-asketch, myron, diskus, apor,
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar