Det blev en del rabalder när ett gäng Vivo-butiker i Stockholm för några år sedan gick sin egen väg och blev Vi-butikerna. Vivo härsknade till, liksom kooperativa Vi-tidningen. Axfood var väl inte så roade heller.
Nu har det skett en utbrytning från Vi-butikerna under namnet Vinn. Och nu är det Vi-butikerna som ska stämmas och hålla på. Så rapporterar i allafall Dagens Media.
Det är lurigt det där med att värna och vårda ett varumärke.
Brygubben kommer att tänka på Lelle Printer & CO i På Håret som på sin tid skojade intelligent med eländet på Balkan. Lelle kunder rapportera om splittringen i Herzegovina som ledde till uppdelning i Herzer och Gover. Vidare till bråk mellan Goer och Viner. Det stannade inte med det. Motsättningar mellan Röda och Vita Viner blev det också. Håhåjaja.
Andra bloggar om: marknadsföring, varumärke, branding, vivo, axfood, dagens media, På håret, Lelle Printer,
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar