På bloggen Researcher levererar Niclas Strandh återkommande intressanta poster. Aktuell är hans kommentar till en artikel om Svenska kyrkan på E24.
Brygubben har inget att invända mot Researchers initierade analys.
> Läs här
Det är Svenska kyrkans uppdrag att sprida julens evangelium om en gud som gör sig liten, som visar sin mänsklighet för att komma nära. Också i svenska medier.
De som åtagit sig uppdraget att vara Svenska kyrkans informatörer och pressektreterare har inget annat uppdrag. Inte generalsekreterare, biskopar och kyrkoherdar heller.
PR handlar om att vara proakiv. Att arbeta tålmodigt, konsekvent och uthålligt.
Borde inte den mediebilden av Svenska kyrkan juldagarna 2006 leda till en värdering av dyra riksstyrda reklamkampanjer som gör att pengarna används till att bygga från grunden framöver?
Andra bloggar om: jul, svenska kyrkan, reklam, pr, media, religion
1 kommentar:
Jag blir högst irriterad när jag ser hur Lutherhjälpen gång efter annan har inne annonser i eftertextdelen i tidningen. Använd pengarna till det som är tänkt istället.
Skicka en kommentar