18 oktober 2010

Det där med att hitta rätt skydd blir ett projekt i sig

Jag är glad för den iPhone 4 som jag skaffade mig för en tid sedan. Min första iPhone var av den allra första generationen och jag hade köpt den begagnad av en vän som hjälpt mig komma igång och löst det där med abonnemang från rätt operatör med ett hack.

Den nya fina iPhone 4 är som bekant inglasad back och fram. Redan i butiken där jag hämtade ut telefonen  rekommenderades jag att köpa skydd till den. Undrar just vilka andra teknikprylar, stora som små, som kräver skydd på samma sätt som en mobiltelefon? Inte är det kameran och inte är det bilen.

Jag nappade först på Apples erbjudanden om att få ett case utan kostnad. Och det fanns förvånansvärt många olika att välja på. Men det är inte helt lätt att riktigt begripa sig på alla egenskaperna bara utifrån bilden på en webbsida. Jag valde ett svart bumperfodral som kom med posten efter någon vecka. Men det var inte mjukt och sådär gummiaktigt som jag hoppats på, utan blankt och stelt.

Nå, det har hängt med någon månad nu, men jag är inte helt tillfreds. Så jag har börjat titta på vad andra har för fodral till sina mobiler. Oj, vad det finns många olika lösningar, modeller och varianter. En del går förstås bort av rent estetiska skäl. Ändå återstår mängder: mjuka, hårda, med och utan lucka, med och utan baksida, osv.

Molskine med de snygga och bra anteckningsböckerna har gjort sin variant av fodral. Och här kollar jag in en massa olika.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

David sa...

Jag tog en Apple-bumper, men den kändes så klumpig att jag tog av den härom veckan. Så nu har jag enbart Invisible Shield som skydd, vilket hjälper mot repor men inte hård stötar… Säg till om du hittar något bra! :)