24 augusti 2010

Brygubben går med håven

Efter morgonscrollen genom Google Reader och en titt här och där på andra sajter har jag fångar upp följande:

- För eller senare vänder det, sa biskoparna. Bloggen Stillsam återger ett kaffebordssamtal om dopsed och bloggaren prästen Lars B lanserar gudstjänsten som en redskapsbod.

Språkrådet använder Facebook för att puffa för nya inlägg på sin sajt. Det kunde kanske var lite mer närvaro just på Facebook. Men kommentarer som lämnas ger liv, Intressant läsning med plats för fler än oss 1.168 som hittills "gillat".

Hela augusti är jag mer rörlig än vanligt. Så det är inte konstigt att jag lättare får ögonen på det som rör kollektiva transporter. Mr Storyteller Matts Heijbel befolkar varumärket Sjövägen som verkligen är en blå SL-linje. Mitt bloggande som en i resandefolket i Mälardalen publiceras här.

Turerna kring Assange som drog igång i lördags tänkte jag först se till att hänga med i. Men misslyckades bidra till detta "dickileaks". Så jag förlitar mig på vännen Niclas och hans dragingar på storbloggen Deeped.

Den svenskkyrkliga Seglora Smedja som leds av prästerna Ewa Lindqivst och Helle Klein håller Filmfestival kommande helg. Det intressanta urvalet av filmer döljs tyvärr av en rubrik som är allt annat än fördomsfri: Fanatiker.

Bostadsbristen bland de unga studenterna i hemstaden Uppsala är stor. Korskyrkan har öppnat för dem som saknar tak över huvudet. TV4 rapporterar.

Stockholm är i dagarna mötesplatsen för fängelsepräster från hela världen. Jag får lite rapporter av Betraktaren via twitter. Carina Etander Rimborg har en bloggpost om konferensen med nödvändiga länkar vidare.

Inga kommentarer: