21 februari 2013

Att ta in med instagram

Jag gjorde ingen notering om den dagen när jag skapade mitt konto på Instagram. Kan det vara för två år sedan? Kanske, mer än ett i alla fall. Så jag var verkligen ingen early adopter. Inte denna gången heller.

För mig är Instagram ganska mycket som bildtwittrande, kortkort bloggande i bild. Bara bild och nu och då med en kommenterande text.

Instagram hjälper mig att hålla omvärldskoll. Ytterligare en likhet med Twitter.

Här en bild som jag tog för några dagar sedan. Ett skyltfönster på Svartbäcksgatan i Uppsala, där den ena handlaren nu ger plats för en ny. Brunt papper bakom glaset gör rutan till en spegel. Men nog syns ändå den enkelt och tydligt tecknade instagramikonen? Ett håll i pappret, mitt i objektivet, för den nyfikne. Och namnet på instragramkontot.


Med Instagram kan jag dela med mig av moments i vardagen till den som vill följa mig och till den som finner mig som sökare med taggar och ord. 

Alla har inte ordet i sin hand. Bilden är ett alternativ. 

Jag följer redan 171 instagramkonton. De allra flesta är riktiga människor och de är de bästa. Några är företag och organisationer. En del av dem är ganska bra. 

Titta på Royne Mercurio från Linköping. För att ta ett bra exempel ur min lista. Och Nicolee Drake och hennes italienbilder.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: