Svenska Kyrkans sex församlingar i Uppsala går för första gången ut med ett gemensamt erbjudande om konfirmation till stadens fjortisar. Det skickas vykort, sätts upp stortavlor och busskyltar och publiceras en kampanjwebb Uppsalakonfa.se
Det är reklambyrån Cowboy som har haft uppdraget att snickra ihop kyrkans kampanj.
Aktuellt i Uppsala är också Svenska Kyrkans samarbete med fotbollsklubben Sirius. Ungdomar på högstadiet bjussas på lagets hemmamatcher. Svenska Kyrkans satsning på rättvis handel med garanterat rättvisa fotbollar ingår i samarbetet med Sirius, berättar Dagen.
Andra bloggar om: svenska kyrkan, sirius, uppsala, fotboll, konfirmation, konfirmander, marknadsföring, kampanj, cowboy
3 kommentarer:
Framför allt tycker jag det blir intressant att se resultatet innan jag också ropar 2.0! :-D
Slår det väl ut, gör jag det mer än gärna!
Men... varför kan man inte anmäla sig direkt på webben? Titta t.ex. på www.lundakonfirmand.nu
Visst kan man anmäla sig direkt på webben, lätt som en plätt!
Skicka en kommentar