Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
11 maj 2009
Konfa 2.0 i Uppsala
Svenska Kyrkans sex församlingar i Uppsala går för första gången ut med ett gemensamt erbjudande om konfirmation till stadens fjortisar. Det skickas vykort, sätts upp stortavlor och busskyltar och publiceras en kampanjwebb Uppsalakonfa.se
Det är reklambyrån Cowboy som har haft uppdraget att snickra ihop kyrkans kampanj.
Aktuellt i Uppsala är också Svenska Kyrkans samarbete med fotbollsklubben Sirius. Ungdomar på högstadiet bjussas på lagets hemmamatcher. Svenska Kyrkans satsning på rättvis handel med garanterat rättvisa fotbollar ingår i samarbetet med Sirius, berättar Dagen.
Andra bloggar om: svenska kyrkan, sirius, uppsala, fotboll, konfirmation, konfirmander, marknadsföring, kampanj, cowboy
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Framför allt tycker jag det blir intressant att se resultatet innan jag också ropar 2.0! :-D
Slår det väl ut, gör jag det mer än gärna!
Men... varför kan man inte anmäla sig direkt på webben? Titta t.ex. på www.lundakonfirmand.nu
Visst kan man anmäla sig direkt på webben, lätt som en plätt!
Skicka en kommentar