Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
21 april 2009
Kunderna bästa marknadsförare av en sked som är en gaffel som är en kniv
- Vi satt hemma i Sverige och hoppade av glädje över Sporkens världsturné, berättar Callil Odqvist från Light My Fire på ett seminarium arrangerat av Svenskt Näringsliv.
Och Sporken är det smarta och snygga all-i-ett-bestick som kom ut på marknaden första gången 2005. För designen står Joachim Nordwall.
- Vi har aldrig trott på traditionell marknadsföring. Våra kunder är våra bästa marknadsförare och produktutvecklare.
Fler än fem miljoner sålda Sporkar i 38 länder är resultatet hittillas. Imponerande. Produktionen har företaget Light My Fire lokaliserat till Electrolux gamla fabrikslokaler i Västervik. Hoppingivande, för fler än västerviksborna.
Andra bloggar om: friluftsliv, uteliv, marknadsföring, reklam, design, västervik,
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar