24 november 2008

Sammanhanget är allt. Mediet är budskapet.

Läs Deepedition om detta med att hantera mediet. Han utgår från sitt eget förändrade bloggande och beskriver väl hur sammanhanget påverkar innehållet. För mig är det ännu ett i raden av konkreta exempel på att McLuhan lever: Mediet är budskapet.

Det finns en massa anledningar: dels att deepedition numera är rejält läst och känd. Dels att jag inte längre är anonym. Dels att det idag är mer komplexa nätverk som gör att jag inte längre känner för att fläka ut vad jag gör och tänker runt mitt privata. Alla på mitt jobb läser det här - alltså kan jag inte berätta så mycket.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

deeped sa...

Själv förklarar jag grunden i sociala medier med "Context is king, content is the joker and conversation is the name of the game"