16 februari 2007

Inne att erkänna missar och vara defekt?

Spanande Jessika Gedin tipsade idag SR P1om en artikel i SvD från i söndags. Tidningen berättade om Carolina Gynning som av Elisabeth Ohlsson Wallin beställt en fotodokumentation av sin senaste bröstoperation. Implantaten ska Gynning sälja på Ebay och pengarna ska gå till barnen i Rwanda.

Ingen är perfekt och vi duger som vi är, säger Carolina


Jessika Gedin spanade att fel är inne och gör oss mänskliga. Från perfektionens tidevarv till förhöjande defekter. Vad vore livet utan Spanarna?

Kommunikationsbyrån JMW bloggade i lördags under rubriken Ingen älskar en perfekt människa.

Jessika Gedin byggde under sin tes också med filmkonsulenten Marianne Ahrnes erkännande att hon nekat nya filmen Darling statsbidrag. Det gjorde hon i DN. Jessika Gedin hade kollat med filmskaparna: De hade inte bett Ahrne att förklara sig. Hon gjorde det helt oprovocerad. Kul rubrik, med tanke på filmens titel: "Det var en miss." Filmrecensenten Nils Peter Sundgren fyller på i Expressen igår.

Brygubben noterar att defekter som är inne är de som individen själv kontrollerar: Jag ska själv välja att erkänna fel som jag själv har gjort. Mitt utseende ska ändras när jag själv vill det och på det sätt som jag bestämmer.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: