Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
31 januari 2009
Analogt vs digitalt
Den läckra popup-boken från IKEA som är aktuell i reklamfilm har skapats till stor del förhand. Tidningen Cap&Design berättar om bokens tillkomst.
Elon, Sony och Boxer är andra företag som använder sig av popup-böcker för att marknadsföra sina produkter och tjänster.
Snusan bloggar om popup-böcker om arkitektur.
The Science of Pop-Ups - en artikel i Wired.
Andra bloggar om: pop-up, böcker, marknadsföring, grafisk form, ormgivning, ikea
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar