Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
19 februari 2009
Bränna brands
Varumärken representerar ofta stora värden. Det kostar att bygga upp, det är inte gratis att vårda och värna, priset för att reparera skador kan bli mycket högt.
I varumärket ingår logotypen, bildmärket för företaget, tjänsten eller produkten.
De lekfulla omgörningarna av logotyperna här intill hittade jag hos Martin Lindstrom. Han kallar sig brand futurist. Han har en hel del gratis artiklar på sin sajt.
Andra bloggar om: logotyper, varumärken, brand, brands, martin lindstrom, marknadsföring, reklam
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Martin L är rolig och har liksom hittat en märklig nisch. Var och lyssnade på honom för många år sen och det han fr a gör är att brinner för branding.
Skicka en kommentar