08 februari 2009

Svenska Kyrkan säljer ut Maria och Jesusbarnet på Tradera


Nu är auktionen igång på Tradera. Svenska Kyrkan är säljare av 37 verk från vandringsutställningen Made in Asia.

Jag undrar vilken person som döljer sig bakom säljaren "Svenska Kyrkan" och vilka omdömen Svenska Kyrkan kommer att få av köparna.

Nu är i alla fall säljarnamnet upptaget. Någon annan än jag han före.

Konstverket har utropspriser från 3.000 kr och uppåt. Budgivningen kan som vanligt följas av vem som vill. Den första auktionen avslutas 22 februari kl 12:10. Den sista samma dag, en och en halv timme senare.

Ska jag välja en favorit bland konstverket i samlingen Made in Asia, får det blir Regnbågen, nr 28.


I en kommentar till mitt förra inlägg om auktionen så ställdes frågan om Mats Hermansson och Mikael Mogren har rät utbildning för sitt arbete med utställningen. Det får man nog verkligen säga att de har.

Prästen Mats Hermansson som initierade Made in Asia är själv utövande bildkonstnär och har en konstnärsutbildning i botten.

Se flera av hans egna verk här

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst ett års grundläggande teologisk utbildning så med andra ord är jag en välmeritterad teolog. Det känns bra! Nu ska jag ut på turné i världen och berätta vad jag lärt. Sen ska jag bli biskop.

Mattias sa...

Det är jag som är ansvarig för auktionen. Vi har redan fyra verk sålda! Tack för reklamen.