Alltså. det finns mycket här i världen att uppröras över. Skäligen eller bara för att det känns bra. Men den eller de som besvärade sig med att anmälan Apoteket och Familjen Dafgårds till Marknadsetiska rådet, MER vad hade de för sysselsättningsproblem?
Nu friar MER både monopolföretaget och matföretaget. Rätt så.
Mat kan vara humor. Färdiglagad Lasagne mixad med Kamasutra är väl inte - som anmälaren tyckte - det man ska kalla vedervärdigt.
Däremot är våld vedervärdigt, alltid. Och våld går aldrig bra ihop med något annat. Varken med sex eller mat. Inte ens humor.
Anmälaren undrar hur han/hon ska förklara för tv-tittande barn vad Kamasutra är. Nu måste inte allt barn ser förklaras. Och hur förklarar anmälaren våld för sina barn? Det är en viktigare fråga.
MER fällde däremot Jämtkraft, som dragit på med några klassiskt reklamiga formuleringar:
"Bredare bredband finns inte” och ”Oslagbara priser och prestanda”. Bägge påståendena ansåg MER vara obestyrkta och därmed ovederhäftiga. Så det så.
Andra bloggar om: reklam, marknadsföring, sex, mat, våld, humor
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar