04 september 2007

Gerillamarknadsföring i Skara


En platsannons i en tidning är beviset på att arbetsgivaren inte vet vem man vill ha på det lediga jobbet eller ens vilka som borde bli de sökande.

En platsannons på ett tröja, på en människa bland andra människor i målgruppen. Det är klart bättre än samma annons på papper eller på webben.

Tröjan på bilden dök upp på Medarbetarmöte i Skara stift igår.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

~Karin Långström Vinge~ sa...

Nja, jag vet inte. Jag tycker det snarare signalerar att Töreboda är ett desperat pastorat.

Jämtlandstösen sa...

För min del gillar jag platsannonser i tidningar och på nätet. Då kan alla präster se vilka tjänster som är lediga och få möjlighet att söka. Det borde vara bra för arbetsgivare också. Förhoppningsvis får man ett större urval att välja på.