Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
04 september 2007
Gerillamarknadsföring i Skara
En platsannons i en tidning är beviset på att arbetsgivaren inte vet vem man vill ha på det lediga jobbet eller ens vilka som borde bli de sökande.
En platsannons på ett tröja, på en människa bland andra människor i målgruppen. Det är klart bättre än samma annons på papper eller på webben.
Tröjan på bilden dök upp på Medarbetarmöte i Skara stift igår.
Andra bloggar om: marknadsföring, gerillamarknadsföring, platsannons, annonser, annonsering, rekrytering, kommunikation, skara stift, präst
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Nja, jag vet inte. Jag tycker det snarare signalerar att Töreboda är ett desperat pastorat.
För min del gillar jag platsannonser i tidningar och på nätet. Då kan alla präster se vilka tjänster som är lediga och få möjlighet att söka. Det borde vara bra för arbetsgivare också. Förhoppningsvis får man ett större urval att välja på.
Skicka en kommentar