Väsentligheter bör uppmärksammas. Annat ska förbigås. Brygubben har svårt skilja det ena från det andra. Stå ut med blandningen av seriöst och trams. Eller inte. Bloggen Brygubben skrivs av mig Martin Garlöv. Kommunikation och mediebruk är mitt yrke. Kristen är min livsåskådning. Alla ni som längs livsvägen hjälpt mig med förnuft och känsla har all rätt att ta åt sig äran av det som läsaren uppskattar. Dumheterna är helt mina egna.
13 oktober 2007
Riksutställningars nya logga: Efter komma - en fortsättning
Jag gillar Riksutställningars nya logga. Gabor Palotai Design har gjort ett gott arbete. Av pressmeddelandet att döma från Riksutställningar så ska loggan ingå i en ny profil som rullas ut så sakteliga i slutet av året.
En logg, och ännu mer en profil, ska vara resultatet av en process. Nu håller jag tummarna för att kommunikatörerna på Riksutställningar fått förtroendet att göra saker och ting i rätt ordning. Och att de dessutom gjort vad de ska.
Det tycks inte som att Riksutställningar fallit för frestelsen att göra loggan obestämd, genom att låta den uppträda i alla regnbågens färger. Sådant har jag sett ör mycket av de senaste åren. Det signalerar osäkerhet och är inte varumärkesstärkande på något vis.
Kvadraten berättar om vad Riksutställningar sysslar med och kommatecknet säger, till skillnad från punkten, att här kommer en fortsättning. Här finns plats att tänka utanför boxen. Det är bra.
Men, Gabor borde fixa till sin sajt. Den var inte rolig.
Andra bloggar om: design, varumärke, branding, riksutställningar, logotyp, gabor palotai design, brygubben
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Ser ut som den profil barnklädesaffären Polarn och Pyret använder. Är det bra?
Skicka en kommentar